Muziek op maat
Als muziekdocent volg ik mijn hart: ik gebruik muziek als middel, niet als doel.
Plezier in musiceren staat voorop en niet zozeer het beheersen van het instrument . Ik laat zelf deze kaders los om in het moment te kunnen zijn, om aan te kunnen sluiten op datgene wat jou persoonlijk en als muzikant iets brengt.
Dit wil niet zeggen dat je niet bij mij terecht kunt voor het leren van de “kunst” (het bespelen van het instrument) maar de ervaring/ het spelenderwijs bezig zijn met muziek, komt op de eerste plaats.
Ik werk zoveel mogelijk “op maat” en in het moment. Dat is ook de reden dat ik enkel individuele lessen geef.
​
Ik geef lessen op saxofoon, gitaar en piano. Door bestaande kaders met verwachtingen los te laten (bv het noten lezen, methodes, examens en/of optredens verzorgen) kan ik muziek breed inzetten en werken vanuit mijn gevoel en ervaring.
Dat wil niet zeggen dat je geen noten mag leren lezen, of techniek mag oefenen op je instrument. Ik help je daar bij als dit jou persoonlijk iets brengt. Ik neem de vrijheid om te bieden wat ik nodig acht, ongeacht wat het muzikale resultaat zal zijn.
Wat betreft het spelen voor publiek, samenspelen of optreden: dit mag je zelf creëren en als het voor mij klopt, zal ik je daarin begeleiden, maar ik faciliteer het niet.
Leerlingen die open staan voor deze manier van werken kunnen van mij ontzettend veel leren. Muziek als “instrument” om je te uiten, en je te verbinden. Dat is mijn grootste kracht en deze werkwijze past het beste bij wie ik ben. Ik hoop via deze werkwijze kinderen en volwassenen te laten groeien en in hun kracht te zetten.
Mocht je geïnteresseerd zijn in mijn muzieklessen, dan hoor ik het graag.
​
Groetjes Ieke.
Muziek als "instrument"
Gezien worden, jezelf mogen zijn, mogen ontwikkelen op jouw manier en daardoor groeien in jouw kracht.